۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۸۰۸۵۱
داداشی:

دلار در بازه ۷ هزار تومان ثابت می‌شود| دولت عامل تلاطم بازار

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت برای رسیدن به مقاصد اقتصادی خود بازار طلا و ارز را دچار تلاطم می‌کند.
ولی داداشی

ولی داداشی نماینده مردم آستارا و عضو هیأت رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به لجام گسیختگی بازار طلا و ارز گفت: نوسانات بازار سکه و ارز تنها با خواست دولت صورت می‌گیرد. دولت علیرغم اینکه می‌توانست ثبات را به این دو بازار بازگرداند، اما زیر بار این کار نرفت تا از ما به التفاوت این جریان بهره ببرد.

وی ادامه داد: کاری که دولت با سو استفاده از اختلاف میان قیمت ارز دولتی و بازار آزاد کرد، مستقیما بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد و آنها را متضرر کرد.

داداشی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت دست به چنین اقداماتی می‌زند، اظهار داشت: دلیل این کار دولت این است که آنها می‌خواستند از تفاوت قیمت ارز در دو بازار، بدهی‌های خود را تامین کنند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اصل نود تصریح کرد: مردم ما باید بدانند که در کشور حتی برای روزهای بحرانی نیز پول به میزان کافی وجود دارد، اما متاسفانه نحوه مدیریت این پول‌ها با مشکل مواجه است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از وجود برخی ناهماهنگی‌ها در مسؤولان کشور، بیان داشت: ریشه برخی از این تلاطم‌های اقتصادی در برخی زد و خردها و تسویه حساب‌های سیاسی است. برایند چنین اقداماتی نیز در نهایت متضرر شدن افراد پایین دست در جامعه می‌شود.

داداشی در پاسخ به این سوال که در نهایت سرنوشت قیمت دلار در کشور چه خواهد شد، بیان داشت: آنچه امروز اقتصاددانان اعلام می‌کنند و می‌توان به نظر آنان نیز استناد کرد این است که قیمت دلار در بازه 7 تا 7 هزار و پانصد ثابت خواهد ماند.

وی در پایان گفت: اوضاع و احوال اقتصادی کشور ما نیز موید این موضوع است که دلار باید در این بازه بماند تا دولت و بخش خصوصی دچار اشکال و ضرر نشوند./856/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات